Servisbal

Příběh pana Horčičky

 

"Mým snem je rozvíjet Servisbal, místo, kde český um a šikovné ruce vítězí nad nezměrnými možnostmi zahraničního kapitálu."

Ing. Ladislav Horčička

 

Začátky a první velká zakázka

Když se v myšlenkách vrátím k začátkům svého podnikání, byla pro mne hlavním hnacím motorem nejen snaha nalézt uplatnění, ale také soudní výpověď z podnikového bytu. „Papír" jsem vystudoval, „obaly" se staly mým koníčkem a touha patřit mezi nejlepší odstartovala mé dlouhodobé snažení. Snad proto jsem se také stal přes obaly i soudním znalcem. V Dobrušce, kde Servisbal od počátku sídlí, bylo v obalařině na co navazovat. Za první republiky zde působila např. rodinná firma p. Kosaře, jejíž obaly s povedeným designem nám mohou být dodnes inspirací.

 

Servisbal prošel mnohými změnami

Firma zahájila svou činnost v pronajatých prostorech v Pulické ulici. Po stabilizaci výroby začala budovat velkoobchod se standardními obalovými materiály a dále rozvinula zakázkovou výrobu, včetně poradenství a dalších návazných služeb. Tomuto modelu zůstává společnost věrná doposud. Nabízí komplexní řešení balení, tedy nejenom samotný obal, ale také optimalizaci pro přepravu, skladování, snadný proces balení a další navazující procesy.

 

Rozvoj firmy nebyl jednoduchý, o své první velké zakázce hovoří p. Horčička takto: "V roce 1998 jsme na oborovém veletrhu Embax Print získali zakázku na dodávky proložek s nakašírovaným molitanem pro firmu Philips. S touto výrobou jsme však neměli žádné zkušenosti. Největší problém byl s lepením molitanu na lepenku. Lepička, která vznikla svépomocí zaměstnanců téměř celá z toho „co dům dal", byla s nadsázkou řečeno, nejrychleji splacenou investicí v historii Servisbalu. Tato výroba probíhala až do roku 2001 a na svém vrcholu tvořila až dvě třetiny obratu výroby.

Co považuji za nejlepší investici

"Vzdělaní pracovníci jsou naše velká konkurenční výhoda. Nechceme být největší firma, ale patřit mezi nejlepší. Zahraničním společnostem můžeme konkurovat znalostmi, nikoli velikostí investic.

Už před lety jsem si uvědomil, že pro úspěšné podnikání nestačí investovat pouze do strojů a zařízení. Chce-li společnost v dnešní době něčím dlouhodobě vyniknout a konkurovat, mohou to být pouze její zaměstnanci. Proto již od samého počátku firmy buduji tým špičkových odborníků, založený na spolupráci a vzájemné odpovědnosti.

Firma Servisbal dnes zaměstnává přibližně 80 lidí. Těší mě i mou ženu (spolumajitelku), že se v našem týmu najdou zaměstnanci, kteří již dvacet let pomáhají budovat a rozvíjet hodnoty naší společnosti.

Na čem jsem si vždy zakládal

„Klasický výrok Johna Wanamakera, že polovina prostředků, které firma vydá na reklamu, je zbytečná, ale že neví, která polovina to je, dosud nepozbyl platnosti. Proto v naší společnosti dávám přednost osobnímu přístupu k zákazníkům. Snažím se o to, aby propagační materiály, které marketingové oddělení připravuje. měly přidanou hodnotu pro naše obchodní partnery. K naší spokojenosti musím konstatovat, že i po letech nacházím u našich zákazníků staré katalogy.

Rádi se tedy s kolegy alespoň jednou za rok zastavíme a snažíme se pro naše nejvěrnější připravit originální vánoční přání, jako odměnu za jejich přízeň. Příkladem může být příprava dárku „Mayský kalendář", kterým jsme obdarovali naše zákazníky u příležitosti „konce světa". Obsahoval modlitbičky z Miletína k zakousnutí a prosbu, abychom mohli všichni ve zdraví vstoupit do roku 2013 a oslavit společně 20 let Servisbalu."

Plány do budoucna

„V příštích pěti letech bychom rádi pronikli s našimi nápady do zahraničí. Nový obchodní model by měl být založen na prodeji nápadů a našeho know-how na rozvinutých trzích. Vozit vzduch v podobě lepenkových obalů na velké vzdálenosti nemá smysl. Proto bychom to chtěli udělat jinak než naše konkurence. Trh s obaly v ČR je malý a prostor pro další růst je tedy omezený. Navíc je naše odvětví silně závislé na vývoji v automobilovém průmyslu. Této závislosti bychom se chtěli do budoucna zbavit."

 

Slovo p. Horčičky na závěr

„V počátcích vzniku společnosti jsme byli plni ideálů, představ, myšlenek a cílů o fungování rodinné firmy, které se v průběhu její existence daří naplňovat a dále rozvíjet. Během předešlých dvaceti let jsme vybudovali stabilní rodinnou firmu s dobrou pověstí, která se stále rozvíjí a roste. Jeden jediný člověk nemůže nikdy sám dokázat tolik, jako skupina lidí, kde každý má své místo, a kde dohromady tvoří tým, v němž spolupráce a tolerance nejsou nikomu cizí. Proto patří můj velký dík nejen mé ženě, která je mi celou dobu stále oporou, ale i všem našim zaměstnancům, kolegům, bývalým i současným zákazníkům, dodavatelům. Ti všichni totiž přispěli nemalou měrou k našemu společnému úspěchu."

 

Zaujala Vás naše nabídka? Kontaktujte nás!

Ozveme se Vám do 24 hodin

Ocenění

Tyto webové stránky využívají soubory cookies za účelem poskytování kvalitních služeb, analýzy návštěvností a cílení reklamy. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací